Jak dostarczać ciału witaminę B3?

Jak dostarczać ciału witaminę B3?Witamina B3, zwana też niacyną lub witaminą PP, to substancja, która we wnętrzu ludzkiego organizmu zajmuje się między innymi wspomaganiem ważnych reakcji syntezy – hormonów płciowych, insuliny czy kortyzolu. Witamina ta odgrywa także ważną rolę w podtrzymywaniu sprawnego funkcjonowania mózgu i całego układu nerwowego, prawdopodobnie aktywnie wzmacnia też siłę układu odpornościowego, przyczyniając się do wytwarzania białych krwinek. Niedobór niacyny objawia się z kolei problemami skórnymi oraz zaburzeniami natury psychicznej. Aby codzienna dieta obfitowała w źródła witaminy B3, należy umieścić w jadłospisie ryby i chude mięso, zwłaszcza drobiowe. Bogate w niacynę są także drożdże, grzyby, wiele rodzajów orzechów oraz migdały. Poszukującym źródeł witaminy B3 weganom i wegetarianom należy polecić warzywa strączkowe: soję, groch czy fasolę. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo wchłaniania się niacyny podczas odpowiednio zaplanowanej diety, dobrze łączyć wspomniane produkty z tymi, które są bogate w chrom.